Zniszczone pudełko od produktu? Amazon ostrzega sprzedawców przed sprzedażą zwróconych produktów w złym stanie.

Zniszczone pudełko od produktu - Amazon ostrzega

Amazon wydał ostrzeżenie dotyczące warunków sprzedaży produktów. Podkreślił, że towary sprzedawane jako nowe muszą być nowe. Nawet odrapane pudełko wystarczy, aby wielu klientów Amazon uznało produkt za używany. Amazon podkreśla, by uważać ze sprzedażą produktów jako nowych zwróconych od własnych klientów.

Amazon podał w poście poprzez ”centralę sprzedawcy”w kilku szczegółach informację o produktach i zasadach dotyczących aukcji. W ten sposób, Amazon chce się przyczynić do bezproblemowych zakupów przez swoich klientów. By otrzymywali oni produkty zgodnie ze swoimi wymaganiami. Zachęcił również do zapoznania się z zasadami sprzedaży towarów, by zachować ”zdrowe” konto sprzedawcy i uniknąć zawieszenia z powodu skarg klientów.

Prawdopodobnie zasady te skierowane są głównie do tych sprzedawców, którzy nie pozyskują towarów bezpośrednio od producentów lub hurtowników. Powszechnie wiadomo, że wielu sprzedawców internetowych dokonuje zakupów u różnych dostawców. Niektórzy z dostawców kupują palety zwracanych towarów w celu ich odsprzedaży. Jednak sprzedaż zwrotów jako nowych nie zawsze jest dobrym pomysłem. Jeśli produkt jest wynikiem nieudanej dostawy, może być w idealnym nowym stanie. Jednak jeśli kupujący otworzył pudełko, prawdopodobnie taki produkt nie będzie brany pod uwagę przez Klienta Amazon jako „nowy”.  Amazon zdecydowanie nie zgadza się ze sprzedażą takich produktów. 

„Kiedy podajesz listę swoich produktów, upewnij się, że są nowe lub używane. Przedmioty wymienione w stanie „Nowy” powinny przybyć w stanie zupełnie nowym, nieotwartym, bez oznak uszkodzenia lub zużycia. Sprzedawcy otrzymują reklamację „Używany sprzedany jako nowy”, gdy kupujący narzekają, że otrzymane przedmioty wydają się być używane, nawet jeśli przedmiot został wymieniony w nowym stanie. Klienci mogą postrzegać produkt jako używany, jeśli opakowanie produktu zostało otwarte lub odpadło. Jeśli produkt zawiera poprzednie dane użytkownika lub jeśli produkt wykazuje oznaki użytkowania, takie jak zadrapania, zabrudzenia lub zadrapania. ”
– Amazon

 

 

Lista kontrolna 5 punktów Amazon, aby uniknąć zwrotów ze sprzedaży jako nowych – Amazon sugeruje, aby zadać sobie pięć pytań w celu ustalenia, czy istnieje ryzyko sprzedaży zwrotów jako nowych

  1. Pozyskiwanie – Czy pozyskujesz produkt od zaufanego dostawcy, który sprzedaje produkty w nowym stanie?

  2. Dodawanie – Czy produkt jest dokładnie opisany na Amazon i wymieniony we właściwym stanie? Czy upewniłeś się, że nie ma dwuznaczności, a klient jest dobrze poinformowany?

  3. Opakowanie – Czy produkt jest w oryginalnym opakowaniu producenta wymienionym na Amazon? Czy opakowanie jest wystarczająco wytrzymałe, aby pozostać nienaruszone w całym łańcuchu od producenta do klienta?

  4. Wysyłka – Czy podjęto wszystkie odpowiednie kroki i kontrole jakości, aby upewnić się, że produkt jest odpowiednio przechowywany, pakowany i wysyłany oraz że nie zostanie uszkodzony podczas transportu?

  5. Zwroty –  Czy podczas obsługi zwrotów od klientów upewniasz się, że Twój produkt nadal spełnia wytyczne „Nowego” stanu, zanim zwrócisz go do ekwipunku? 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *